Τα πράσινα φασολάκια και τα πλούσια θρεπτικά τους συστατικά

Total
1
Shares

Tα πράσινα φασολάκια, ειδικά τα λαδερά, είναι απ’ τα πλέον κλασικά πιάτα του ελληνικού παραδοσιακού τραπεζιού. Ωστόσο υπάρχουν επίσης πολλές δημοφιλείς συνταγές, είτε λαδερές είτε με κρατικό, που μπορούν να «σπάσουν» τη μονοτονία της γνωστής με την σάλτσα ντομάτας.

Μπορεί τα φασολάκια να τα καταναλώνουμε όλο το χρόνο λόγω της πληθώρας των κατεψυγμένων εκδοχών τους που διατίθενται στο εμπόριο, ωστόσο τα φρέσκα φασολάκια αρχίζουν να «εμφανίζονται» το Μάιο και κάνουν θραύση όλο το καλοκαίρι. Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι υπάρχουν πάνω από 130 ποικιλίες του συγκεκριμένου λαχανικού.

Τα φρέσκα πράσινα φασολάκια είναι ένα ταπεινό λαχανικό, αλλά πολύ σπουδαίο από διατροφικής άποψης. Ένα φλιτζάνι ωμά φασολάκια εφοδιάζει τον οργανισμό με:

  • Θερμίδες: 30 kcal
  • Υδατάνθρακες: 6,97 γρ.
  • Πρωτεΐνες: 1,83 γρ.
  • Φυτικές Ίνες: 3 γρ.
  • Λιπαρά: 0,22 γρ.
Βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά των φρέσκων φασολιών

Τα πράσινα φασολάκια μας προσφέρουν ακόμη βιταμίνη C, βιταμίνη Α, βιταμίνη Κ, βιταμίνη B6 (πυριδοξίνη ) και βιταμίνη Β1 (θειαμίνη). Περιέχουν επίσης φολικό οξύ (100 γρ. λαχανικού δίνει 37 µg), απαραίτητο στοιχείο για την ομαλή λειτουργεία του οργανισμού. Από μέταλλα, τα φασολάκια είναι πλούσια σε κάλιο, μαγγάνιο, μαγνήσιο και ασβέστιο. Τα συγκεκριμένα λαχανικά έχουν επίσης φλαβονοειδή όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη.

Αρκετές από τις παραπάνω ουσίες κατατάσσουν τα φασολάκια στα τρόφιμα με αντιοξειδωτικά και έχουν προστατευτική δράση κατά των ελεύθερων ριζών. Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε την περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες, οι οποίες είναι πολύτιμες για την καλή λειτουργεία του πεπτικού μας συστήματος.

Τι σημαίνουν στην πράξη όλα αυτά;
  1. Ότι τα φασολάκια είναι μια καλή τροφή για όσους θέλουν να χάσουν βάρος, αφού αποδίδουν λίγες θερμίδες και οι φυτικές τους ίνες διώχνουν το αίσθημα πείνας –και το τσιμπολόγημα- μακριά
  2. Ότι παρουσιάζουν αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση, χάρη στα φλαβονοειδή τους και τη χλωροφύλλη
  3. Ότι κάνουν καλό στα οστά, χάρη στη βιταμίνη Κ, το ασβέστιο και το μαγνήσιο
  4. Ότι κάνουν καλό στην εγκυμοσύνη, προστατεύοντας το έμβρυο, χάρη στο φυλλικό οξύ

Συνταγές με φασολάκια

Total
1
Shares

Φρέσκα φασολάκια αυγολέμονο

Kαλώς ήρθατε και πάλι στην κουζίνα μου! Σήμερα θα φτιάξουμε φρέσκα φασολάκια αυγολέμονο, για όσους έχουν βαρεθεί την…

You May Also Like

Total
1
Share