Καλωσορίσατε στην Κουζίνα της γιαγιάς Κυριακούλας!
Facebook

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Αποφύγετε το μαγείρεμα με αλουμινόχαρτο!

Κάλιο αργά παρά ποτέ: Οι ειδικοί του Π.Ο.Υ. προειδοποιούν ότι το μαγείρεμα με αλουμινόχαρτο είναι επιβλαβές για την υγεία και συνδέεται με αρκετά προβλήματα – Ήταν το πρώτο άρθρο του ιστότοπου μας στην κατηγορία «😊 Καλή Ζωή»

Νέα δεδομένα για το αλουμινόχαρτο ως υλικό στο μαγείρεμα φέρνει στην επιφάνεια ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ο οποίος ζητά από τους πολίτες να είναι φειδωλοί με το αλουμινόχαρτο στις συνταγές στην κουζίνα. Και αυτό γιατί μπορεί να προκαλέσει μακροπρόθεσμα σοβαρά προβλήματα στην υγεία όσων καταναλώνουν φαγητά για το μαγείρεμα των οποίων χρησιμοποιείται το αλουμινόχαρτο.

Το πρόβλημα αρχίζει όταν το αλουμινόχαρτο ζεσταίνεται ή ψήνεται. Ειδικά εάν -όπως εξηγεί- οι τροφές που περικλείει είναι ξινές ή πικάντικες και ψήνονται σε δυνατή φωτιά. Μετά το ψήσιμο παραμένουν στην τροφή ίχνη αλουμινίου, ειδικά όταν το πιάτο περιλαμβάνει δυνατά υλικά, όπως το λεμόνι, ο χυμός ντομάτας, το λευκό κρασί ή και το αλάτι.

Το αλουμινόχαρτο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1913 για το τύλιγμα κέικ, αλλά από τότε οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τόνους αλουμινίου στην κουζίνα.

Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ. πολλοί άνθρωποι προσλαμβάνουν στον οργανισμό τους  ποσότητες μεγαλύτερες από τα επιτρεπτά επίπεδα – αν ποτέ μπορεί να καθοριστούν αυτά με ασφάλεια, αφού όλοι οι οργανισμοί δεν είναι ίδιοι.

Συγκεκριμένα, η υψηλή θερμοκρασία ψησίματος καθιστά δυνατή την απελευθέρωση του μετάλλου που περιέχει το αλουμινόχαρτο, το οποίο στη συνέχεια απορροφάται από τον οργανισμό μέσω της τροφής.

Όπως επισημαίνει ο ΠΟΥ, η υπερβολική συγκέντρωση αλουμινίου στον εγκέφαλο συνδέεται στενά με νευρωτικές ασθένειες όπως το Αλτσχάιμερ, με προβλήματα στα οστά και στα νεφρά και μειώνει το σχηματισμό νέων κυττάρων.

Τι πρέπει να κάνει κάποιος για να μειώσει την κατανάλωση;

Η υπερέκθεση του ανθρώπου στο αλουμίνιο είναι επικίνδυνη για την υγεία, εξηγεί η επιστήμονας και προσθέτει ότι ένας ενήλικας 60 κιλών μπορεί μάξιμουμ να καταναλώνει 6 milligramme αλουμινίου την εβδομάδα, όπως ορίζει και η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA). Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι πολλοί υπερβαίνουν το όριο, γιατί το υλικό υπάρχει στο καλαμπόκι, τα μπαχαρικά, το τσάι, αλλά και σε ορισμένα τρόφιμα. Το όριο επιβαρύνεται και από τα σκεύη κουζίνας. Αλλά η μεγαλύτερη «δόση» ενσωματώνεται στον ανθρώπινο οργανισμό με τα φαγητά που μαγειρεύονται σε αλουμινόχαρτο.

Αυτό που συμβουλεύουν είναι να μην αγοράζουμε τυχαίες κατσαρόλες. Η επιστήμονας συμβουλεύει επίσης να προτιμούμε τα ταψάκια από γυαλί ή κεραμικό και να βάζουμε λαδόκολλα αντί για αλουμινόχαρτο στο ψήσιμο. Το αλουμινόχαρτο, αναφέρει, μπορεί να χρησιμεύσει για να τυλίξουμε ένα σάντουιτς, με τον όρο ότι δεν θα το αφήσουμε εκεί για πολλές ώρες.

Το πρώτο άρθρο του i ❤ kouzina ήταν για το αλουμινόχαρτο

Το πρώτο άρθρο που δημοσίευσε η γιαγιά Κυριακούλα στην κατηγορία 😊 Καλή Ζωή. ήταν για τη χρήση του αλουμινόχαρτου στη μαγειρική: Κάνει να μαγειρεύω με αλουμινόχαρτο; 

Και η απάντηση της γιαγιάς Κυριακούλας ήταν κατηγορηματικά ΟΧΙ!

Τώρα που την επιβεβαίωσε επιτέλους και ο ΠΟΥ, παρακαλεί όσους μαγειρεύουν να το αποφεύγουν σαν το διάολο. Επίσης καλεί όλους τους «σεφ» που μαγειρεύουν σε τηλεοπτικά ή διαδικτυακά κανάλια, να ενημερώσουν το κοινό και τους ακολούθους τους, καθώς πολλοί νέοι άνθρωποι ξεσηκώνουν τις λανθασμένες συνήθειες τους!

Total
15
Shares
Related Posts
Total
15
Share