I ♥️ kouzina
Image default
☺️ Καλή Ζωή 🍲 Μαγειρική 📔 Όλες οι συνταγές μου 🍛 Όσπρια

Καλοκαιρινή σαλάτα με φακές!

Συνηθίζουμε να τρώμε τις φακές τον χειμώνα, αλλά δεν βλέπω για ποιο λόγο πρέπει να τις αποχωριστούμε το καλοκαίρι, και να χάσουμε από τη διατροφή μας ένα από τα σπουδαιότερα μέλη της οικογένειας των οσπρίων!

Δεν θα σας δώσω συνταγή, αλλά μια πρόταση που εσείς μπορείτε να της κάνετε όποια παραλλαγή θέλετε.

Αλλά πριν φτάσουμε σε αυτήν, να θυμηθούμε μερικά πράγματα για τη φακή.

Αυτό το όσπριο που κάποτε θεωρείτο το φαγητό των φτωχών, τώρα έχει ανέβει πολύ σε εκτίμηση καθώς αποδείχτηκε ότι πρόκειται για ένα πολύ θρεπτικό τρόφιμο, πλούσιο σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μέταλλα, με εξαιρετικά οφέλη για την υγεία, έχει σημαντική καρδιοπροστατευτική δράση, συμβάλλει στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και βοηθά στην ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης αίματος. Τι άλλο θέλουμε;

Οι φυτικές πρωτεΐνες που περιέχονται στις φακές είναι πλούσιες σε όλα τα αμινοξέα, και παρέχουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος σε σχέση με το κρέας. Ο συνδυασμός φακής με κάποιο αμυλούχο τρόφιμο, όπως ρύζι ή ψωμί, προσδίδει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ισάξιας του κρέατος, αποτελώντας μια καλή επιλογή για χορτοφάγους ή για περιόδους νηστείας.

Είναι πλούσιες σε σίδηρο, αλλά δεν απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό, όπως ο σίδηρος του κρέατος, γι’ αυτό και πρέπει να καταναλώνεται παράλληλα με μια πηγή βιταμίνης C  – όπως σάλτσα ντομάτας, πιπεριές, χυμός λεμονιού, μπρόκολο κ.α. μπορεί να αυξήσει την απορρόφησή του. Ως εκ τούτου, μια καλοκαιρινή σαλάτα που θα περιέχει όλα αυτά, είναι η καλύτερη λύση!

ΠΡΟΣΟΧΗ! Όπως όλα τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε σίδηρο, έτσι και οι φακές, ΔΕΝ πρέπει να καταναλώνονται ταυτόχρονα με πηγές ασβεστίου -όπως το τυρί, γιαούρτι, κρέμα γάλακτος – γιατί αυτό μειώνει την απορρόφηση του σιδήρου.

Πως να την φτιάξετε

Όπως φτιάχνετε την ωραία σας ελληνική χωριάτικη σαλάτα, με κάπως πιο ψιλοκομμένα τα λαχανικά = ντομάτες, πιπεριές, αγγούρι (κρεμμύδι προαιρετικά), έτσι θα φτιάξετε και αυτή τη σαλάτα προσθέτοντας και τις φακές που θα έχετε βράσει, στραγγίξει και αφήσει να κρυώσουν.

Ελιές και κάπαρη θα δώσουν ακόμα πιο πλούσια γεύση και ουσία στη σαλάτα, ενώ μην ξεχάσετε να την γεμίσετε με μυρωδικά της εποχής – φρέσκο δυόσμο, βασιλικό, θυμάρι και ματζουράνα.

Μπόλικο φρέσκο λάδι και ξύδι ή χυμό από λεμόνι, κι ακόμα και ξύσμα λεμονιού, αν βρείτε βιολογικό και χωρίς κερί, που θα πλύνετε πρώτα καλά με πράσινο σαπούνι και μετά θα το περάσετε κι από ξύδι.

Καλή απόλαυση!

Δείτε ακόμα

Κοτόπουλο φιλέτο με γλυκόξινη σάλτσα από σταφύλια

Νόστιμη ταραμομακαρονάδα – Εύκολη συνταγή

Η γιαγιά Κυριακούλα

Αυτό το γλυκό θα απογειώσει το εορταστικό σου τραπέζι!

Η γιαγιά Κυριακούλα
I ❤ kouzina

Η γιαγιά Κυριακούλα

Συνταγές που βρήκα

All Rights Reserved

  • 5.936 hits