I ♥️ kouzina

Κάνει να μαγειρεύω με αλουμινόχαρτο;

Κάνει να ψήσω φέτα, κρέας, πατάτες κ.λ.π. στο αλουμινόχαρτο; Είναι ασφαλές να σκεπάσω το ταψί ή το πυρέξ μου με αυτό;

Η απάντηση της γιαγιάς Κυριακούλας στην πρώτη ερώτηση είναι… Όχι! Και στη δεύτερη, πάλιΌχι!

Είναι λυπηρό μετά από τόσα επιστημονικά δημοσιεύματα στο διαδίκτυο να συνεχίζεται αυτή η βλαβερή συνήθεια και μάλιστα να τη βλέπουμε και σε μαγειρικές επώνυμων σεφ στην τηλεόραση, μάλιστα κάποιοι διαφημίζουν και μάρκα!

Σύμφωνα με το επιστημονικό περιοδικό Journal of Electrochemical Science [www.electrochemsci.org/papers/vol7/7054498.pdf] η χρήση του αλουμινόχαρτου στο ψήσιμο έχει ως αποτέλεσμα να προσλαμβάνει ο οργανισμός σημαντική ποσότητα αλουμινίου μέσω του μαγειρεμένου φαγητού.

Το αλουμινόχαρτο είναι επικίνδυνο επειδή περιλαμβάνει λόγο του αλουμινίου, που είναι τοξικό. Κατά το ψήσιμο, το αλουμίνιο απελευθερώνεται εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας, εισχωρεί στο φαγητό και, κατά συνέπεια, στον οργανισμό.

Οι ίδιοι κίνδυνοι ισχύουν και για τα μαγειρικά σκεύη από αλουμίνιο & ταψάκια μιας χρήσης

Μια άλλη έρευνα έδειξε επίσης, ότι αν το φαγητό περιέχει καρυκεύματα ή λεμόνι, αυτό βοηθά ακόμη περισσότερο στην απόσπαση του μετάλλου. Ο χημικός μηχανικός και ερευνητής στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Sharjah, Essam Zubaidy, ανακάλυψε ότι σε ένα γεύμα που μαγειρεύεται με αλουμινόχαρτο, μπορούν να περάσουν 400 mg του αλουμινίου μέσα σε αυτό.
[topschoolsfinder.com/american-university-of-sharjah-essam-zubaidy.html]

Η υπερβολική πρόσληψη αλουμινίου έχει συνδεθεί με την πρόωρη εμφάνιση της νόσου του Αlzheimer. Το αλουμίνιο, σε μεγάλες ποσότητες, θεωρείται επιβλαβές και για τους πνεύμονες, το συκώτι, το θυρεοειδή αδένα, τα νεφρά και τον εγκέφαλο (έλκος, ναυτία, πονοκέφαλοι και «καούρες» είναι μερικές από τις διαταραχές που μπορεί να προκαλέσει στην υγεία σας το ψήσιμο με αλουμινόχαρτο).

«Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο περισσότερη η έκπλυση. Το φύλλο αλουμινίου δεν είναι κατάλληλο για το μαγείρεμα, αλλά ούτε και για τη χρήση λαχανικών, ντοματών, το χυμό εσπεριδοειδών και τα μπαχαρικά». ​

​Εάν μαγειρεύετε με αλουμινόχαρτο, διακινδυνεύετε την υγεία σας.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, προειδοποιεί τους πολίτες να μην καταναλώνουν περισσότερο από 60 mg αλουμινίου καθημερινά. Συμπέρασμα: Εάν μαγειρεύετε με αλουμινόχαρτο, διακινδυνεύετε την υγεία σας.
Αποφύγετε να βάζετε το αλουμινόχαρτο στο φούρνο με το φαγητό σας. Μπορείτε να τυλίξτε το φαγητό πρώτα σε λαδόκολλα (ακόμα και το τοστ του παιδιού, καλύτερα να μην έρχεται σε άμεση επαφή με αυτό) και μετά στο αλουμινόχαρτο, ώστε να αποφύγετε την απορρόφηση του αλουμινίου από το ψητό. ​​

Η γιαγιά Κυριακούλα

Βρείτε με στο Facebook!

Καλωσορίσατε στην κουζίνα μου!

Η γιαγιά Κυριακούλα

Βρείτε με στο facebook

Επισκέψεις

  • 89 Επισκέψεις